2009. jún. 21.

Tábor Balatonlelén

" szőnyeg" a vasárnap délutánig készített munkákból:



Lázár Évinek köszönhetően,az elmúlt hétvégén tartottuk második nyári táborunkat Balatonlellén, ami idén is nagyon jól sikerült.Persze erre előre garancia volt a két tanító mesterünk, Polyák Ildi és Benkő Zsuzsa, akik az elmúlt évhez hasonlóan most is elfogadták meghívásunkat.Köszönet Mindkettőjüknek!
A tábor helyszine -a Balaton partján- és körülményei is ideálisak.Mivel kis létszámú,maximum 20 fő fér el kényelmesen a munkaasztaloknál, így családias hangulatú, amiben része van Pötyinek is,aki nagyon finoman, háziasan főz!
Már olvashattátok Szizsu és Ildi beszámolójában,milyen témák voltak,mit tanultunk:
szombaton és vasárnap " Majdnem realista természetábrázolást" és " Absztrakt természetábrázolást" Ilditől, hétfőn stencilfestést Zsuzsától.
nekem nagyon tetszett mind a három,igaz volt kis részem a témák kiválasztásában.Sok újat és hasznosat tanultam a többiekkel együtt,aminek biztosan mindenki nagy hasznát veszi a jövőben. Ezen kívül Szizsu pénteki programja aratott igen nagy tetszést a lányok körében: egy nálunk még nem ismert technika elkészítését mutatta be.
Az idő is kedvezett nekünk,ezt többen ki is használták és kis időt ellopva a varrogatástól fürödtek a Balatonban.
nagyon hamar elszaladt a 4 nap, jó volt együtt lenni a régi társasággal és a most első alkalommal résztvevőkkel is.
Ha minden sikerül, egy év múlva ismét ott leszünk!
Néhány kép,a táborról:

Megérkeztek a tábor lakók autói.. kilátás a Balatonra:


az első nap, péntek délután:
Szizsu útmutatása szerint serényen szabják az anyagot" szabadon"..

a táblán a két szélső Szizsu munkája, középen Szánky Judité.


Ildi munkái:


és néhány a készült művekből:

Néhány absztrakt kép:



Ebédszünet:


Benkő Zsuzsa stencilfestés tanításáról sajnos nincsenek képek, pedig sok szép és főleg különböző munka készült!Én magyon belemerültem a festésbe. Mert soha nem bírok magammal,az egyszerűbb helyett mindig a lehető legkomplikáltabb variációt választom.még ebéd utánra is maradt egy kis motívumom.Mire befejeztem a legtöbben már összecsomagoltak..

és a csoport képünk, amin végre Benkő Zsuzsa is rajta van, ugyanis az előtte készítetteknél ő volt " angróban" a fotós, többünk fényképezőgépével a nyakában..



itt vannak az én " félkész" termékeim:

a stencil festett kép, mivel zöld, persze a színei életben egészen mások.nagy élvezettel piktorkodtam.Szép tűzést tervezek hozzá.



Ez egy baobab fa fényképe alapján készült, nagyobb részben csupa gombostű állapotban levő 140 x 70-es kép. Először azt sem tudtam, hogyan kezdjek neki..öt-hat óra hosszat biztosan elszöszögtem vele.Talán teljesen rá tudtam volna gépelni éjjel 2-ig, ha megint nem mondott volna csütörtököt a varrógépem.kedden első utam a VGC-be vezetett, pénteken hoztam haza megjavítva.Állítólag ez már egy újabb szoftver, amivel még soha nem volt gond.( szeretném elhinni...)


A vasárnapi " absztrakt" képem: ihletője egy tengerparti szikla part, kevés zöld növényzettel a tetején.
Az elkészítéséhez Ildi négy féle különböző technikát javasolt. Én a tépést választottam, mivel ilyent még nem csináltam.Olyan jól esett tépkedni az anyagokat! viszonylag gyorsan el is készült az alap.Persze itt is sokat változtat majd a tűzés.Azért úgy gondoltam, a készítőjén kívűl úgy sem tudja senki, mit is ábrázolhat.Majd hazajött a fiam, rögtön kíváncsiskodott miket varrtam a hétvégén.Szerinted ez mi lehet? kérdeztem. nézi, nézi: ez valami tó és előtte kövek..Hát nagyon meg voltam hatva! persze csak azért hibázott rá, mert rokonlelkek vagyunk.:-))

5 megjegyzés:

dixike12 írta...

Nagyon jó lehetett ez a tábor, jó lenne egyszer elmenni. Szerintem szépet és jopofa dolgokat tanultatok.

Nóra írta...

Mindig van aki nem tud eljönni,így van megüresedő hely.Jövő évben gyere el!
nem fogom elfelejteni,majd szólok Neked!

dixike12 írta...

Remélem sikerülni fog, már előre örülök.

Juhizs írta...

Köszönjük a beszámolót, nagyon izgalmasnak tűnik a fotók alapján.
Jól érzem, hogy ez a technika remek a maradék anyagok hasznosítására is?

Nóra írta...

Jól gondolod Zsu!kimondottan maradék anyag darabkákat kellett vinnünk magunkkal!